Archive | American Idol RSS feed for this section

Drama AF7 ‘Bunuh’ Aril

28 Apr

Oleh MOHD. YUSMAN AWANG
yusman.awang@yahoo.com


ARIL (kanan) dikatakan tersingkir kerana pengundi teruja untuk membantu Aishah (dua dari kanan) daripada tersingkir.

BAYANGKAN American Idol disuntik elemen drama membabitkan isu remeh-temeh dan gosip tentang para pesertanya. Bayangkan pula Akademi Fantasia tanpa elemen tersebut.

Memang tidak adil untuk membuat perbandingan antara American Idol dan Akademi Fantasia tetapi apa yang jelas, kedua-dua program realiti TV popular itu memiliki matlamat yang sama iaitu untuk melahirkan penyanyi berbakat dan popular hasil pilihan ramai.

Namun apabila disuntik elemen drama dan gosip cinta, matlamat itu sudah menjadi kacau. Membandingkan produk kelahiran American Idol dan Akademi Fantasia, jenis penyanyi yang bagaimanakah kita harapkan untuk menjana industri muzik?

Lihat bagaimana produk American Idol seperti Kelly Clarkson dan Carrie Underwood yang lebih membanggakan dari segi pencapaian karier muzik mereka berbanding heboh dengan gosip murahan.


ARIL mempunyai jawapan tersendiri kenapa dia memeluk kesemua tenaga pengajar AF7, termasuk Tiara.

Bandingkan mereka dengan produk-produk kelahiran AF. Bukan untuk menuduh produk kelahiran AF tiada yang membuat pencapaian gemilang dalam karier muzik, tetapi majoritinya lebih condong ke arah isu remeh-temeh membabitkan isu peribadi terutama sekali gosip cinta, melebihi pencapaian mereka dalam bidang seni.

Justeru, apabila menyaksikan persembahan memberangsangkan daripada Khairil Azam Pilus atau Aril, pada konsert ketujuh Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) menerusi lagu popular Gigi, Nakal, peserta berusia 24 tahun itu dilihat sebagai produk penting AF.


TANPA ARIL. Pelajar AF7 yang berpeluang ke final, dari kiri, Hafiz, Claudia, Isma, Aishah, Akim dan Yazid.

Namun gara-gara mahu menyemarakkan AF7 dengan elemen drama, peserta yang berpotensi untuk menjadi suatu produk AF yang berlainan berbanding produk-produk AF sebelum ini ternyata telah ‘dibunuh’ peluangnya!

Itu nasib malang yang menimpa Aril, apabila diumumkan sebagai peserta kelapan yang tersingkir pada konsert yang berlangsung di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil, malam Sabtu lepas.

Cuba menyelami reaksi Adlin Aman Ramlie terhadap penyingkiran Aril, juri tetap AF7 itu mengakui dia berasa cukup terganggu. Sebelum ini, dalam kritikannya terhadap persembahan Aril, dia melabelkan Aril sebagai produk yang belum pernah ada dalam AF.

Adlin ternyata tidak senang apabila bekas pelajar AF3, Marsha Milan Londoh ‘dimasukkan’ ke kampus AF7 yang kemudian digambarkan dan boleh dilihat oleh penonton menerusi Diari AF7 pada minggu lepas, seolah-olah dia sedang cuba menjalinkan cinta dengan Aril. Malah lebih hebat, ditonjolkan klip Marsha mengurut tengkuk Aril!


PRODUK berbeza. Aril memberikan persembahan hebat yang lain daripada pelajar AF sebelum ini.

HAFIZ menduduki tempat tertinggi di AF7 saat ini.


SEPERTI ada sesuatu yang membelenggu Isma pada persembahannya kali ini.

“Penyingkiran Aril itu menunjukkan faktor populariti dipengaruhi elemen personaliti,” ujarnya kepada Kosmo!.

“Apabila Marsha dimasukkan ke dalam kampus AF7 pada minggu lepas dan ditonjolkan seolah-olah sedang bercinta dengan Aril, saya fikir ia telah mempengaruhi pengundi-pengundi AF7 di luar sana.

“Kemasukan Marsha itu menyebabkan ada faktor luaran yang kurang menyenangkan. Apakah tujuan Marsha dimasukkan ke situ. Akhirnya, gimik yang dilakukan telah memakan diri,” tegasnya lagi.

Tambah Adlin: “Elemen drama yang disuntik membabitkan Marsha itu bukan suatu penjenamaan yang bagus untuk AF. Kesimpulan hasil perbincangan saya dengan beberapa pihak mendapati elemen drama yang cuba diterapkan itu lebih banyak mendatangkan negatif kepada personaliti peserta.

“Pengundi mengundi peserta bukan sekadar berdasarkan persembahan pada malam konsert tetapi juga dari sudut personaliti peserta yang boleh diperhatikan setiap hari menerusi Diari AF. Juri hanya mampu memberikan pengaruh dari segi pandangan terhadap skil dan mutu persembahan peserta.”

Dalam pada itu, Adlin tidak menyalahkan penonton. “Saya tidak salahkan pengundi dalam hal ini kerana mereka ada dua pilihan sama ada menyukai peserta kerana personaliti atau kerana persembahan. Tapi apabila diganggu dengan elemen drama seperti yang dicetuskan dengan penglibatan Marsha itu, bagi saya itu suatu gangguan terhadap personaliti peserta.

“Kalau saya jadi abang, bapa atau pengurus Aril saya saya tidak mainkan elemen itu untuk mengangkat personaliti Aril kerana ia lebih condong ke arah negatif.

“Senario berbeza dilihat terhadap seorang lagi peserta AF7, Hafiz yang dilihat memiliki personaliti yang bersih dan naif, tidak diganggu dengan elemen drama yang boleh meletakkan dirinya dalam suasana seperti yang dialami Aril dan ditambah dengan persembahannya yang bagus, justeru sebab itu dia muncul menjadi pilihan nombor satu pengundi,” tegasnya.

Namun, lain pula pandangan seorang lagi juri AF7, Adibah Noor yang tidak melihat Marsha sebagai punca Aril tersingkir kali ini. Sememangnya Adibah antara yang sangat kecewa sehingga dia meluahkan kepada Kosmo!: “Dengan tersingkirnya Aril, harapan untuk melahirkan bintang yang berkaliber telah hancur musnah!”

Menurut Adibah, Aril sudah sedia maklum apabila Marsha dimasukkan ke kampus AF7 dengan matlamat untuk mengenakannya. “Jadi, Aril hanya menjadi dirinya tetapi dia tahu ketika mana yang perlu dikawal keadaan. Lagipun, Marsha bukan sahaja mengusik Aril, tetapi juga pelajar lain seperti Aishah,” ujarnya.

Dia mengakui tidak memahami apa kehendak pengundi AF7 terhadap peserta. “Aril hanya menjadi dirinya, setidak-tidaknya dia tidak hipokrit. Kalau sikap itu tidak disukai pengundi, saya fikir adakah peserta kena menjadi hipokrit untuk meraih undian penonton?” soal Adibah.

Menyentuh mengenai adakah penyingkiran Aril itu sebagai gimik supaya Aril boleh diundi masuk semula seperti prosedur AF sebelum ini, beritahu Adibah: “Saya rasa itu sesuatu yang perlu dilakukan bagi memberikan peluang semula kepada Aril tidak kiralah penyingkirannya itu suatu gimik ataupun secara kebetulan. Kalau tidakpun ada cadangan supaya pemilihan kemasukan semula dibuat oleh juri.”

Sementara menyentuh mengenai konsert mingguan yang sebelum ini sering meraih kritikan negatif, Adibah menyifatkan berlaku banyak peningkatan di kalangan pelajar pada konsert minggu ketujuh itu.

“Kesemua pelajar lelaki menunjukkan peningkatan yang memberangsangkan terutama Akim dan Yazid yang akhirnya berjaya keluar dari kepompong mereka. Tapi saya tidak berpuas hati dengan ketiga-tiga pelajar perempuan – Isma, Claudia dan Aishah kerana mereka kelihatan seperti kembali ketika seperti mula-mula menyertai AF7. Saya tidak faham kenapa persembahan mereka seperti ada sesuatu yang membelenggu mereka,” katanya.

Dengan penyingkiran Aril, kini tinggal enam peserta yang masih berpeluang ke final AF7 iaitu tiga pelajar perempuan Ismaliza Ismail atau Isma, 30, Aishah atau nama sebenarnya Siti Aishah Bujang, 18, Claudia Fay Geres arau Claudia, 24, serta tiga pelajar lelaki iaitu Yazid atau nama penuhnya, Mohd. Yazid Ibrahim, 22, Mohd. Hafiz Mohd. Mohd. Suip, 19, dan Afiq Hakim Ahmad atau Akim, 18.

Kosmo

Hanya Diam Bila Demam

2 Jun

Oleh IZYAN LIYANA MOHD DARIF

Mereka bergelar selebriti pada usia yang muda. Apakah keistimewaan mereka sehingga menjadi ikon cilik di kaca TV?

“ALYCIA mahu ada gigi macam Stacy. Nanti suara Alycia pun sedap macam Stacy,” ujar kanak-kanak comel, Noor Alycia Norman Sabri. Ketika diduga, adakah itu bermakna dia juga mahu menjadi pelajar Akademi Fantasia (AF), Alycia terus berceloteh, “Alycia tak mahu masuk AF sebab Alycia hendak masuk American Idol. Nanti besar Alycia nak jadi selebriti yang baik sebab tak mahu diterjah dalam Melodi.”

Melihat keletah dan mendengar mulut becoknya yang seperti bertih jagung itu pasti ramai yang tidak percaya Alycia baru berusia enam tahun.

Kepada yang masih tercari-cari, siapa pemilik kepada nama Alycia ini, jika disebut dialog, ‘tahukah anda otak burung unta lebih kecil daripada matanya?’, pasti sudah boleh membayangkan wajah comelnya,

Melihat keletah Alycia menerusi iklan stesen penyiaran Astro, pasti ramai yang ketawa besar melihat aksi dan kenakalannya yang tidak henti-henti menyakat bapanya.

DIALOG ‘Tahukah anda otak burung unta lebih besar daripada matanya’ mempopularkan Alycia.

Malah, pasti ada yang terlintas di fikiran, “Pasti letih kalau budak ini benar-benar sebecok itu.” Tetapi hakikatnya, itulah karakter sebenar selebriti cilik itu.

Bahkan menariknya berbual dengan Alycia kerana dia tidak bercakap kosong, malah adakalanya butir bicaranya turut diselitkan dengan lawak jenaka dan teka-teki lucu yang sebenarnya menyerlahkan kepintaran kanak-kanak itu.

Hakikatnya, mulut becoknya itulah yang mendatangkan rezeki besar untuk Alycia apabila disunting Astro menjadi pelakon dalam iklan mereka.

“Perwatakannya dalam iklan itu adalah dirinya yang sebenar. Sebab itu, dia mudah menjiwai dan melakonkan watak tersebut. Pihak produksi cukup berpuas hati kerana sesi rakaman iklan dapat disiapkan dalam masa satu hari sahaja.

“Tak sangka pula Alycia menepati ciri-ciri yang diingini oleh pihak Astro. Ini kerana ketika proses uji bakat, Alycia perlu bersaing dengan para peserta yang lain,” jelas Mazlinnawati Mohamad, ibu kepada ikon terbaru Astro itu.

MAISARRA

Melihat perilaku Alycia yang ke sana ke mari dan suka bercakap, Mazlin menyatakan anak kesayangan itu hanya berhenti bercakap dan pasif, sekiranya mengalami demam panas atau sakit.

Ketika ditanya sejak bila anaknya mula melibatkan diri dalam bidang komersial, Alycia yang duduk di sisi ibunya dengan pantas menjawab: “Tengok, kan adik dah cakap setiap orang pasti bertanyakan soalan yang sama.”

Sekali lagi kami ketawa dengan mendengar jawapannya. Tidak menyangka anak kecil ini begitu peka dengan soalan yang diajukan. Jelas ibunya yang juga seorang pramugari, anak bongsunya itu mula berlakon iklan ketika berusia setahun.

Semuanya bermula apabila bapanya yang terlibat dalam industri iklan sentiasa membawa Alycia ke proses uji bakat. Kebetulan pada ketika itu, sebuah produksi iklan yang sedang mencari bakat kanak-kanak telah terpikat dengan keletah Alycia.

“Apa tidaknya, meskipun baru berusia setahun Alycia tidak pelat bertutur, mudah mesra dengan orang lain dan memahami arahan pengarah. Lantas dia terpilih sebagai model iklan, Baby Kiko dan perlu menggayakan 23 pasang baju dalam sehari.

“Alhamdulillah, Alycia tidak menangis dan meragam sepanjang proses rakaman. Krew produksi juga seronok melayan kerenahnya,” kata Mazlin sambil mengikat rambut Alycia yang ikal mayang.

Menyambung bicara, peminat setia kartun Sponge Bob dan Danny Phantom ini menjelaskan bayaran iklan lakonannya disimpan di dalam bank untuk tujuan pendidikan pada dewasa kelak.

“Mama tidak pernah menghalang saya untuk aktif berlakon, asalkan tidak mengabaikan pelajaran. Sebab itu, pulang sahaja dari sekolah saya cepat-cepat siapkan kerja sekolah dan mengulangkaji pelajaran.

“Ini kerana sekiranya kerja sekolah tidak siap, mama tidak benarkan saya menonton televisyen atau bermain,” ujarnya yang mendapat markah terbaik bagi matapelajaran Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu dan Matematik.

AIDA OTHMAN memberi tunjuk ajar kepada cucunya sebelum proses penggambaran.

Alycia juga memberitahu untuk menambah ilmu pengetahuan, dia akan menonton program Discovery dan National Georaphy di saluran Astro.

Malah, model iklan Johnson & Johnson, KFC, Drypers dan Digi juga memberitahu, sudah menjadi rutin hariannya untuk menyaksikan program kanak-kanak, Barney& Friends.

Katanya: “Program Barney selalu ada cerita yang menarik. Pada masa yang sama Alycia dapat tingkatkan penguasaan Bahasa Inggeris dan menyanyi.

Bercakap mengenai cita-citanya, bintang cilik yang pernah membintangi filem Dukun, menyimpan hasrat untuk menjadi doktor, peguam, saintis atau profesor. Jelasnya, kerjaya ini menarik kerana memerlukan seseorang itu berilmu tinggi.

Jika Alycia bercita-cita menjadi doktor atau profesor, tetapi tidak bagi seorang lagi selebriti cilik, Maisarra Syahfiedzrien Nor Nairul Nizam. Ini kerana rasa cintanya terhadap dunia lakonan ingin diteruskan sehingga meningkat dewasa.

Jelas Maisarra yang mula dikenali menerusi drama Diari Ramadan Rafique, TV3, walaupun proses rakaman drama sentiasa mengambil masa yang lama, tetapi dia tidak pernah mengeluh apatah lagi untuk berundur diri.

“Saya suka berlakon dan ingin terus berlakon. Pulang dari penggambaran sekitar pukul 2 atau 3 pagi tidak menjadi masalah, asalkan ditemani wan (nenek) dan abang.

“Lagipun berlakon pada usia muda dapat kumpul wang untuk kegunaan masa depan. Walau sesibuk mana pun penggambaran drama dan iklan, saya tidak pernah mengabaikan pelajaran. Ini kerana wan pesan, sekiranya pelajaran merosot, saya tidak boleh berlakon lagi,” jelasnya yang membahasakan dirinya kakak dan memegang watak sebagai Icah dalam drama Bong, TV9.

Menurut neneknya Aida Othman, 55, yang juga seorang pelakon, kemunculan Maisarra dalam industri seni mula disedari sejak lakonannya dalam drama Diari Ramadan Rafique. Membawa watak sebagai anak bongsu yang petah berkata-kata membuatkan namanya melekat dalam hati penonton.

“Sebelum itu, Maisarra hanya berlakon sebagai watak tambahan untuk drama Naskah dari Ratna. Maka, daripada situ dia mula menerima tawaran drama seperti Aku Cinta Padamu dan Marikas.

“Saya dapati Maisarra turut mempunyai minat dan bakat lakonan seperti saya. Di rumah dia selalu bermain berlakon bersama adik-beradiknya. Kadangkala berdiri di hadapan cermin dan membuat pelbagai mimik muka,” jelas Aida yang selalu membantu membacakan skrip drama atau iklan kepada Maisarra.

Tambahnya lagi, ketika Maisarra tidak tahu membaca, dia akan membantu cucunya itu membacakan skrip dan menceritakan plot cerita tersebut.

“Biasanya Maisarra tidak terlalu terikat dengan skrip kerana apabila memahami jalan cerita, dia lebih selesa mengeluarkan skrip dengan cara tersendiri,” ujarnya mengenai Maisarra yang pernah muncul dalam iklan, Amanah Raya Berhad dan iklan kemerdekaan (membawa watak Adibah Nor sewaktu kecil).

Paling menggelikan hati seawal usia tujuh tahun, Maisarra sudah bijak bertanyakan kepada neneknya: “Wan, tak ada job ke untuk kakak? Dah dua bulan kakak tak berlakon ni.”

Ketika ditemui di set penggambaran drama, Senyumlah Papa, Maisarra mengakui dia lebih suka berlakon watak gembira dan nakal kerana ia mudah dijiwai berbanding watak sedih. “Setiap kali berlakon watak sedih, air mata saya susah untuk mengalir. Ia hanya bergenang dalam mata sahaja,” ceritanya.

Powered by Kosmo

Artis Gila Bedah

6 Mar

MERUBAH wajah menjadi cantik melalui pembedahan plastik. Trend ini sebenarnya sudah sangat popular di negara luar terutamanya Korea dan Jepun.

Percaya atau tidak, golongan ibu bapa remaja Jepun mahupun Korea malah sehingga sanggup menghadiahkan wang untuk anak-anak mereka melakukan pembedahan kosmetik sebagai hadiah hari jadi.

Dan di Hollywood senario ini begitu berleluasa walaupun ada yang menyokong tindakan ini dan ramai juga yang membangkangnya.

Tidak kira untuk mengubah wajah atau mengekalkan rupa paras muda, pembedahan plastik bagaikan sudah menjadi budaya hidup terutamanya kepada golongan selebriti walaupun menyedari risikonya.

Kini, pembedahan plastik bukan lagi perkara yang dirahsiakan atau memalukan. Michael Jackson dan penyanyi yang sudah bergelar nenek, Cher, adalah dua contoh popular yang ‘menghalalkan’nya menerusi pengaruh mega mereka.

Bukan sahaja artis, tetapi mereka yang berkait dengan artis juga turut kemaruk dengan pembedahan plastik.

Ibu penyanyi Kanye West, Donda West sebagai contohnya, membuat kejutan apabila meninggal dunia November tahun lalu akibat pembedahan plastik.

Minggu ini, disingkap beberapa kisah menarik artis Hollywood yang pernah menjalani pembedahan kosmetik dan suntikan botox serta kolagen untuk tujuan kecantikan.

Hidung baru Ashlee Simpson

ADIK Jessica Simpson, Ashlee Simpson memberikan pelbagai alasan apabila dilihat ‘memiliki’ hidung baru pada Mei, 2006.

Pembedahan itu sangat ketara tetapi dia hanya membisu tanpa sebarang kenyataan media, sehinggalah membuat pengakuan dalam majalah Harper Bazaar.

ASHLEE SIMPSON

Bijak bermain kata-kata, Ashlee menegaskan, “Ia (pembedahan plastik) adalah pilihan peribadi. Saya percaya jika seseorang itu memilih untuk melakukan pembedahan, ia adalah untuk dirinya sendiri dan bukan untuk orang lain.”

Rahsia kulit Teri Hatcher

PADA usia 43 tahun, aktres yang popular menerusi drama bersiri, Desperate Housewives ini masih kelihatan menawan.

Hatcher sebenarnya tampak muda 10 tahun daripada usia sebenarnya.

“TERI HATCHER

Gambarnya selalu menunjukkan kulitnya yang berseri-seri tanpa sebarang kedutan. Apakah rahsia kepada kecantikan kulit Hatcher?

Pada tahun 2006, dalam satu temu bual bersama majalah Glamour, Hatcher mengaku dia mendapatkan bantuan daripada doktor.

“Sebelum ini saya pernah menggunakan botox serta kolagen tetapi telah berhenti selama setahun. Kini saya berpendapat adalah biasa untuk hidup dengan muka berkedut dan tidak cuba untuk kelihatan seperti berusia 25 tahun,” jelasnya.

Secara umum, penggunaan botox hanya mampu bertahan selama tiga bulan. Selepas itu, garisan dan kedut akan muncul semula. Namun, apa menjadi tanda tanya ialah bagaimana Hatcher mengekalkan kecantikan wajahnya sekarang ini sedangkan dia mendakwa sudah berhenti menggunakan botox selama setahun.

Pengakuan telus Cindy

RAMAI yang hairan bagaimana supermodel Cindy Crawford mampu menjaga dan mengekalkan kecantikan pada usia 42 tahun. Mungkin artis seperti Ashlee Simpson dan Teri Hatcher menafikan mereka melakukan pembedahan kosmetik, tetapi Cindy bagaimanapun mengaku pernah mendapatkan bantuan pakar.

CINDY CRAWFORD

Ibu kepada dua anak ini memberitahu majalah Gala bahawa ubat dan losyen tidak lagi boleh membantu. “Saya tidak mahu menipu diri sendiri.

“Pada sesetengah usia, krim muka mungkin boleh membantu tetapi bagi mengekalkan kualiti elastik, saya perlukan suntikan vitamin, botox dan kolagen. Saya terhutang budi kepada pakar kosmetik yang membantu saya.”

Rose McGowan hilang watak

AKTRES jelita, Rose McGowan gagal dalam uji bakat filem Speed Racer pada September lalu kerana pihak penerbit khuatir peminat aktres jelita ini tidak dapat mengenalinya selepas dia menjalani pembedahan kosmetik.

“Pihak studio berpendapat Rose agak sukar untuk dikenali dan risau apabila filem ini mula ditayangkan, peminat mungkin tidak lagi mengenalinya,” lapor akhbar Daily News.

Namun, McGowan memberitahu bahawa dia perlu menjalani pembedahan plastik pada matanya itu kerana tercedera semasa kemalangan jalan raya awal tahun lalu.

Sisi ‘feminin’ Simon Cowell

ADAKAH juri American Idol, Simon Cowell pernah menjalankan pembedahan plastik dan botox?

Sebelum ini banyak gosip yang menyatakan dia pernah menjalankan proses menegangkan otot dadanya yang mengendur supaya tegap tetapi dia telah menafikan berita itu.


DADA Simon Cowell yang kelihatan tegap (foto kiri) dikatakan hasil pembedahan kosmetik berbanding dadanya yang mengendur sebelum pembedahan (foto kanan).

“Tidak. Semua itu tidak benar. Saya tidak pernah menjalani pembedahan. Tetapi saya pernah menyuntik botox tetapi dengan kadar sederhana. Lagipun setiap lelaki yang saya kenali di bandar ini menggunakan botox,” tegas Cowell.

Aniston bedah dua kali

MENURUT laporan Us Weekly, Jennifer Aniston telah menjalani pembedahan hidung sekali lagi. Dia mengunjungi Dr. Raj Kanodia dan menyatakan pembedahan itu adalah untuk membetulkan hidungnya.

JENNIFER ANISTON

Aniston sebelum ini pernah menjalani pembedahan 12 tahun lalu dan tidak puas hati dengan dengan keputusannya. Dan ada laporan yang menyatakan Aniston juga berkemungkinan besar menjalankan pembedahan payu dara.

Apa yang akan dilakukan olehnya selepas ini? Mungkin suntikan kolagen untuk mendapatkan bibir seksi seperti Angelina Jolie?

Sebenarnya, aktres jelita seperti ini tidak memerlukan pembedahan. Namun, itulah lumrah manusia yang tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki.

Pembedahan Tara Reid gagal

KETIKA berjalan di atas karpet merah sebelum menghadiri parti P. Diddy pada tahun 2004, dres Tara Reid secara tiba-tiba terjatuh dan mendedahkan payu daranya.

“Saya cuma sempat senyum dan kamera tidak berhenti merakamkan insiden tersebut. Apabila saya sedar, saya menangis dan merayu kepada jurugambar supaya tidak menyiarkan gambar itu tetapi tidak berjaya,” imbas Reid yang pernah popular dengan filem American Pie.

Bukannya ‘kemalangan’ sebegini tidak pernah berlaku tetapi Reid sebenarnya baru sahaja menjalani pembedahan plastik yang malangnya gagal.


POTONGAN badan Tara Reid yang sedia ada sudah sempurna (foto berbaju merah) berbanding keadaan badannya menjadi haru-biru (gambar kecil).

Gambar payu dara saya yang ‘rosak’ tersebar di internet dan hidup saya telah musnah kerana dilabelkan sebagai pemilik payu dara terburuk di dunia.

“Saya berjumpa dengan pakar bedah pada tahun 2004 untuk mendapatkan payu dara saiz B dan dia ‘memberikan’ saya saiz C. Saya tidak mahu saiz itu,” jelas Reid.

Selepas pembedahan, Reid kemudian sedar bahawa sebahagian payu daranya telah rosak. “Selepas enam bulan, semuanya telah beransur pulih. Saya tidak pernah terfikir untuk memiliki aset sebegini,” tambah Reid.

Selain pembedahan payu dara, Reid juga pernah menjalani proses kontor (untuk mengembalikan bentuk badan) di klinik yang sama dan tidak gembira dengan keputusannya.

“Perut saya menjadi ‘beralun’ dan kembung. Saya juga menghidap hernia (bonggol besar di sebelah pusat). Disebabkan itu, saya tidak boleh memakai bikini dan kehilangan banyak peluang kerja,” jelas Reid.

Beberapa bulan kemudian, selepas menjalankan penyelidikan, Reid menjalani pembedahan lagi untuk membetulkan kegagalan sebelum ini.

Kosmo

Oasis Star Excels

2 Dec


Oasis Star excels

Mumbai: Oasis Star excelled when the horses were exercised here on Saturday morning. (Dec. 1).

Inner sand:

600m: River Tern (Rathore), Spitz (rb) (1,200-600) 41. They ended level. Warcraft (S. N. Chavan), Golden Spurs (rb) 40. They moved freely.

800m: Sangoma (Ruzaan), Aquadisiac (C. Rajendra) 55, 600/41. They moved level freely. Enceladus (rb) 54, 600/38. Moved well. Star Girl (Pereira) 53.5, 600/41.5. Good. Desert Sky (S. N. Chavan), Stud Of Gold (Pradeep) 51.5, 600/39. They were pushed and former ended two lengths in front. Englehart (H. G. Rathod) 50.5, 600/37.5. Moved well. Samarkhand (R. Pandey) 53, 600/40. Moved fluently. Maseeha (N. Alam), Absolut (Baandal) 55.5, 600/41.5. Former ended three lengths in front. Fidel Defensor (Baandal), Knights Templar (Agarwal) 55.5, 600/42. Pair level. Black Phantom (H. G. Rathod) 57, 600/43. Easy. American Idol (rb), Northern Warrior (Zameer) 54.5, 600/40. Former superior. Barbara (rb), Forest Native (N. Alam) 53, 600/40. Former finished well clear.

1,000m: Hotstepper (Hamir) 1-3.5, 800/50, 600/38. Moved attractively. Peninsula (Daniel Grant), Taanush (rb) 1-8.5, 600/42. Former ended six lengths in front. Canton Caper (Srinath) 1-10, 600/44. Easy. Obelinna (Ruzaan), Dreaming (Neeraj) 1-9.5, 600/40. Former finished five lengths ahead. Pillatus (rb) 1-10, 600/40.5. Moved freely.

1,200m: Yana (rb), Kalpavruksha (rb) 1-21, 1,000/1-6.5, 600/40.5. Former strode out well and finished six lengths ahead.

1,400m: Astrea (C. Rajendra), Somethingabouther (Ruzaan) 1-38, 1,200/1-23.5, 600/40.5. Former is in good shape and they finished level. Fire Vault (Daniel), Snow Blind (N. Jodha) 1-38.5, 1,200/1-24.5, 600/42.5. Former outclassed the latter by five lengths.

Outer sand:

600m: Knight (rb) (1,200-600) 39. Moved freely. Highland Prince (Shelar), Western Challenge (Kapoor) 39.5. They moved freely.

800m: Highland Crown (Daniel Grant), Exotic Star (Srinath) 52, 600/39. Former finished four lengths ahead. Paris Hilton (rb), Up North (rb) 53, 600/38. They finished level freely. Marmaris (Srinath) 54, 600/39. Easy. Elementto Style (Kapoor), Elementto Angel (rb) 52, 600/38.5. Former was pushed and finished well clear.

1,200m: Oasis Star (Srinath), Torque (Jethu) 1-19.5, 1,000/1-5.5, 800/52.5, 600/39.5. Former who was four lengths behind at the start covered the leeway on the outside and easily finished five lengths ahead. Former impressed. Capriani (rb) 1-24.5, 600/44. Moved freely.

Hindu On Net