Nabil, Irma Mengaku Bercinta

9 Mar

Oleh Zaidi Mohamad
zaidim@bharian.com.my


Nabil

Juara Raja Lawak 2 dan calon final Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 sedia akhiri zaman bujang

SIAPA tahu dalam sisi humor finalis Pelakon Komedi Lelaki Popular dan Artis Baru Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008 ini terpancar kesungguhannya untuk serius memikirkan hal perkahwinan. Lumrah golongan Adam yang diciptakan untuk Hawa, Nabil sebagai manusia biasa juga ingin bergelar suami dan mempunyai cahaya mata.

Lelaki yang paling laris dan murah rezeki tahun lalu hingga sekarang ini benar-benar berfikir untuk menamatkan zaman bujang, apatah lagi usianya kini 26 tahun sudah molek benar kiranya untuk memikirkan perkara ini. Tanpa didesak, temu bual Hip dengannya baru-baru ini di lobi Cinta Sayang Resort, Sungai Petani berakhir dengan satu pengakuan jujur mengenai isi hatinya yang sedang berbunga cinta.

Siapa gerangan kekasih hatinya, mungkin tidak perlu diberi pengenalan lagi. Si cantik manis, Irma Hasmie, 27, yang kini khabarnya dalam usaha melunaskan proses pengambilan anak angkat yang comel berjaya memikat hati juara Raja Lawak musim kedua ini. Malah kehadiran bayi comel itu antara punca yang terus mengikat hati mereka.

Perkenalan tak terduga tahun lalu ketika sama-sama menghadiri majlis Anugerah Stail EH! di Gardens, Mid Valley, pada 6 Ogos tahun lalu memberi pembayang yang cukup bermakna. Ketika itu, Hip menggandingkan mereka bersama dua lagi artis iaitu Dafi dan Farahdhiya dalam sebuah fotografi ‘segera’. Malahan, Nabil mula menegur Irma cuma dia masih segan untuk memberanikan diri meminta nombor telefon bimbit milik Irma.

“Memang betul kami bercinta sejak hujung tahun lalu. Kali kedua kami berjumpa sebelum tiba bulan Ramadan 2008 ketika sama-sama menjalani penggambaran program Gegar Gitu Raya di Astro. Kami memang serius dan soal ke depan memikirkan hal perkahwinan, kita sebagai manusia hanya merancang.


irma mengharapkan sinar bahagia dalam hubungannya dengan
Nabil.

“Sebelum ini, bukan niat kami tidak mahu mengakui cinta yang terjalin. Lagi pun ia masih terlalu awal untuk dibicarakan. Entah kenapa, saat ini saya lebih terbuka dan mengikut kata hati menceritakan perkara sebenar. Hubungan saya dengan Myra juga berakhir begitu saja dan mungkin tiada jodoh antara kami untuk terus ke peringkat yang lebih serius,” kata Nabil tulus.

Ketika hatinya dirundung kecewa, Irma yang pada mulanya hanyalah seorang kawan biasa menjadi pendengar setia yang semakin rapat dalam hidup pemegang tagline Lu Fikirlah Sendiri ini. Kebetulan mereka tinggal di kawasan perumahan yang berdekatan di Damansara dan andai ada masa terluang pasti mereka keluar bersama ditemani si comel (anak angkat Irma).

Rentetan kerap dilihat bersama ada mulut jahat yang mengandaikan mereka tinggal serumah. Menafikan sekeras-kerasnya gosip itu, Nabil masih waras untuk memikirkan perkara baik dan buruk. Sebaliknya, Nabil tahu kenapa gosip itu boleh tersebar dengan pantas.

“Memang saya kerap ke rumahnya dan kalau pergi pun sebab dia (Irma) ada meminta tolong untuk menjaga anak angkatnya. Kalau dia ada kerja termasuklah mengacarakan program Chopp! di TV9 dan kebetulan saya lapang, saya akan menolongnya menjaga bayi itu. Kami juga merancang untuk menggunakan khidmat pengasuh atau pembantu peribadi untuk urusan menjaganya.

“Kadang-kadang, saya sendiri datang mengambil anak angkatnya ataupun Irma sendiri yang menghantarnya ke rumah saya. Kalau saya pergi ke rumahnya sekalipun, pengurus saya, Latiff akan ikut sama menemani,” katanya serius demi meleraikan perkara yang tidak benar.

Mengenai peribadi Irma, kata Nabil, dia melihat Irma sebagai anak sulung yang sangat bertanggungjawab.

“Dia (Irma) sangat mengambil berat dan saya yakin tahap umurnya kini juga sudah sesuai untuk memikirkan soal perkahwinan. Kami boleh bertolak ansur,” kata Nabil yang turut memeriahkan siri jelajah pertama ABPBH 2008 di Sungai Petani minggu lalu.

Dalam perkembangan lain, Nabil dijadualkan ke luar negara untuk merakamkan sebuah program terbitan TV9 bagi musim kedua. Wajahnya kini boleh ditonton dalam program Pondok Pondok, Studio Nabil dan Ewah-Ewah. Enam lagi filemnya iaitu Lu Pikirlah Sendiri The Movie, Kecoh Betul, Momok The Movie, Eee… Hantu, Pisau Cukur dan Jin Notti akan menemui peminat tidak lama lagi.

‘Dia buat saya rasa dihargai’

SEMENTARA itu, Irma dihubungi Hip bagi mendapatkan kenyataan mengenai hubungannya dengan Nabil. Bagaimanapun, selepas tidak berjaya menghubunginya kerana sibuk dengan penggambaran drama, Irma kembali menghubungi penulis.

Seperti Nabil, Irma juga menjelaskan gosip mereka tinggal serumah hanyalah omongan kosong. Irma memberitahu sejak sebulan lalu, dia mendapat teman serumah baru iaitu Ika dari Akademi Fantasia musim keenam yang dikenalinya sewaktu berlakon drama Awan Dania.

Kata Irma lagi, jika tiada komitmen kerja, dia akan pulang ke rumah ibu bapanya di Sungai Buluh. Ditanya mengenai hubungannya dengan Nabil, kata Irma, dia sangat menyenangi peribadi kekasihnya itu.

“Dia (Nabil) suka memberi perhatian kepada saya. Dia sangat mengambil berat dan membuatkan Irma rasa dihargai. Paling penting, dia rajin melayan anak angkat Irma. Kepala otak kami kira mudah serasi dan dalam sisi lawaknya, dia masih serius sewaktu berkata-kata,” kata Irma yang pernah menjalinkan hubungan dengan aktor Farid Kamil sebelum ini.

Mengharapkan sinar bahagia dalam hubungannya dengan Nabil, Irma juga seperti wanita lain yang mengharapkan hubungan cinta yang mekar akan berakhir ke jinjang pelamin. Katanya, berkahwin bukan perkara mainan dan janji untuk sehidup semati bukan hanya sekadar lafaz di bibir saja.

“Baik Irma mahupun dia, kalau boleh memang kami tak nak lama-lama membiarkan cinta itu berpanjangan. Soal kahwin perkara yang baik dan kalau sudah bersedia apa salahnya memilih jalan itu. Bimbang pula ditangguh-tangguh jadi hal lain pula nanti.

“Ada rezeki dan kuat jodoh kami pastinya tak ke mana. Tapi nak kahwin bukan perkara mudah dan kena kumpul banyak duit. Doakan saja yang baik dan andai ada khabar gembira, kami bersedia berkongsi dengan semua pihak,” kata Irma.

INFO: Irma Hasmie

Irma Hasmie Ibrahim dilahirkan pada 8 Januari 1982 di Kuala Lumpur. Ayahnya berasal dari Kota Bharu, Kelantan, manakala ibunya dari Hulu Selangor. Irma yang pernah dinobatkan sebagai Gadis Jelita 2004, pernah muncul di kaca TV menerusi beberapa iklan komersial seperti Tourism Malaysia (Cuti-Cuti Malaysia), Fair & Lovely, Yamaha dan Pringle’s. Kali pertama mengenali dunia lakonan apabila membintangi filem Cinta Fotokopi, diikuti Main-Main Cinta

Berita Harian

One Response to “Nabil, Irma Mengaku Bercinta”

  1. peminat April 13, 2009 at 1:27 AM #

    suke tngok irma ngan nabil.semoge hubungan dorang hingga k jnjang pelamin.harap nabil dpt jage hati irma dngn baik jgn kecewakan irma spert yg org lain buat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: