Wajah Lebih Anjal

22 Dec

Lapan daripada 10 pengguna setia Facial Treatment Essence SK-II mengakui ia adalah pelaburan penjagaan kulit terbaik pernah mereka lakukan.

NAMA rangkaian penjagaan kulit mewah SK-II bukanlah satu jenama asing di persada kosmetik antarabangsa, termasuk Malaysia. Lebih 20 juta botol produk popular SK-II, Facial Treatment Essence telah dijual di serata dunia setakat ini. Malah, dianggarkan sebotol esen rawatan muka itu dijual pada setiap 28 saat.


PENGGUNAAN produk SK-II terbukti menghasilkan kulit yang lebih anjal dan berseri.

Jutaan wanita di seluruh dunia telah merasai keajaiban produk ikonik yang formula ramuannya kekal tidak berubah sejak pelancaran botol pertama pada tahun 1980.

Dengan sejarah yang hampir mencecah 30 tahun dan terdapat jutaan pengguna di seluruh dunia, masanya kini tiba untuk kita mengkaji manfaat penggunaan Facial Treatment Essence SK-II bagi jangka masa panjang oleh setiap pengguna.

Justeru, satu kajian yang melibatkan pengguna setiap produk tersebut telah dilaksanakan di negara kelahirannya, Jepun.

Kajian yang telah dilaksanakan pada awal tahun ini di Tokyo membuktikan bahawa kulit pengguna SK-II lebih bersih dan anjal dalam jangka panjang berbanding mereka yang bukan pengguna SK-II.


DIANGGARKAN sebotol esen rawatan muka SK-II dijual pada setiap 28 saat di seluruh dunia.

Ia melibatkan 95 pengguna yang telah menggunakan produk itu selama lima tahun ke atas dan 210 wanita lain yang bukan pengguna SK-II.

Dalam kajian itu, kulit setiap wanita tersebut telah diukur tekstur, warna dan keanjalannya di samping membuat perbandingan terhadap persepsi penggunaannya dalam kalangan mereka.

Pengurus Jenama SK-II, Kaewta Tachamahachai berkata: “Kami sangat gembira apabila kajian ini telah mengesahkan apa yang kami yakini selama ini di mana keghairahan pengguna setia dan komitmen mereka akan menghasilkan kulit yang lebih bersih dan bermaya.”

Tambah beliau, daripada kajian tersebut, lapan daripada 10 pengguna setia Facial Treatment Essence SK-II mengakui bahawa ia adalah pelaburan penjagaan kulit terbaik pernah mereka lakukan.

Kajian yang julung kali diadakan oleh SK-II itu telah dianjurkan dengan bimbingan ahli dermatologi dari Universiti Massachusetts, Amerika Syarikat, Dr. Alexis Claire Perkins.


PENYANYI popular Fauziah Latiff turut menjadi pengguna setia produk SK-II.

Dr. Perkins yang mempunyai pengalaman luas dalam penyelidikan klinikal telah memberikan pengawasan objektif bagi memastikan ia mematuhi piawaian yang ditetapkan.

“Ia telah membangkitkan minat saya kerana bukan selalu anda akan menemui satu produk penjagaan kulit yang tidak mengubah formulanya selama 30 tahun.

“Minat saya khusus terhadap bagaimana panel-panel terlibat menunjukkan manfaat tempoh lama dalam pelbagai sudut seperti kawalan sebum, keanjalan dan kepejalan kulit serta aras kelembapan,” kata beliau.

Seperti yang kita tahu, tambah wanita itu, kulit mengambil masa yang amat lama untuk beralih dan kebanyakan produk tidak mempunyai keberkesanan dalam masa beberapa bulan.


PRODUK SK-II telah digunakan oleh jutaan wanita di seluruh dunia.

“Oleh itu, adalah unik apabila melihat individu kekal dengan amalan yang sama buat satu jangka masa lama. Ini boleh memberikan kita gambaran sebenar keberkesanan sesuatu produk.”

Sementara itu, aktres antarabangsa kelahiran Malaysia, Sinje akan berada di Kuala Lumpur untuk menjayakan majlis pelancaran SK-II Pittera Gallery pada 9 Januari ini. Majlis itu akan berlangsung di South Court Mid Valley Megamall, Kuala Lumpur pada pukul 6 petang.

Menurut Tachamahachai lagi, SK-II Pittera Gallery adalah simbol komitmen sepenuh hati daripada jutaan wanita yang mementingkan penjagaan kulit mereka.

Dalam majlis itu kelak, Sinje yang pernah menerima anugerah antarabangsa seperti Pelakon Terbaik Golden Horse Award dan anugerah Bakat Baru Piper Heidsieck di Festival Filem Berlin 2001 akan berkongsi pengalamannya menggunakan produk kecantikan SK-II dalam tempoh yang singkat.

“Pelawat yang datang ke SK-II Pittera Gallery akan turut berpeluang berjumpa dengan kaunselor kecantikan kami untuk mendapatkan khidmat rundingan bagaimana memulakan komitmen terhadap penjagaan kulit,” tambah Tachamahachai.

Kosmo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: