Wajah Comel Asli

2 Jun

Oleh HARYATI KARIM


DAGU kontroversi. Bandingkan dagu Zoey menerusi fotonya yang dirakam pada 1 Julai 2007 (foto kecil) dan foto terbarunya ini.

JIKA ditatap wajah comelnya, dia sememangnya kelihatan tidak ubah seperti remaja berusia belasan tahun walaupun hakikat yang sebenarnya jejaka yang bernama Mohd Hairey Azhar Abdul Rahman atau nama glamornya, Zoey ini sudah pun berumur 23 tahun.

Mungkin kerana wajah keanak-anakannya itu, dia selayaknya diberi watak remaja sekolah dan yang pasti dia digilai oleh gadis-gadis remaja yang mengikuti perkembangannya.

Namun, selain perkembangan kerjayanya, ada sesuatu yang begitu menarik perhatian Kosmo! untuk mendekati Zoey dengan lebih dekat lagi.

Sebenarnya, ada pihak yang membuat tohmahan jahat bahawa jejaka yang memiliki kulit putih mulus ini sudah melakukan operasi pada satu bahagian wajahnya iaitu menyuntik dagunya supaya kelihatan lebih runcing. Benarkah begitu?

Peluang bertemu dengan Zoey pada sesi rakaman program Gerak Geri Gasing baru-baru ini tidak dilepaskan begitu sahaja, terus soalan ditebak bertalu-talu kepada si empunya diri.

Malah, peluang itu digunakan juga untuk menatap sepuas-puasnya bahagian dagu kontroversi Zoey yang hangat diperkatakan itu. Sememangnya fizikal dagu Zoey sungguh runcing, lengkap dengan belahan di bahagian tengah lagi.

SERONOK menjadi pengacara program kanak-kanak.

Namun, Zoey bertegas mengatakan gosip mengenai dagunya itu tidak betul.

“Mana ada saya suntik-suntik ni, tidak ada, dari dulu sampai sekarang muka (dagu) saya memang macam ni.

“Kalau tidak percaya cuba bandingkan gambar saya yang dulu dengan sekarang, pasti sama saja,” jelasnya dalam tawa.

Zoey bagaimanapun enggan mengulas lebih lanjut mengenai isu tersebut kerana baginya apa yang lebih penting sekarang ini adalah kerjayanya yang sedang meningkat naik, bukannya hal remeh-temeh seperti isu dagu kontroversi ini.

Kerjaya kian berkembangPernah membintangi beberapa buah drama antaranya Bong dan Impian Illyana, Zoey mengatakan selain bidang lakonan dia juga amat meminati bidang pengacaraan.

Mungkin kerana wajah dan perwatakannya itu, dia dipilih untuk tiga musim berturut-turut bagi program kanak-kanak Gerak Geri Gasing yang disiarkan di Astro Ceria.

Dia mengakui, popularitinya mula meningkat naik apabila disunting menjadi pengacara program kanak-kanak ini dan bersyukur dengan peluang yang diterima.

“Memang, nama saya lebih menyerlah apabila saya bersama program ini, dan saya seronok menghiburkan peminat cilik yang jujur dalam menyokong saya.

MENGAKUI dirinya lebih popular di kalangan kanak-kanak berbanding golongan dewasa.

“Lagipun program ini memang seronok, saya tidak rasa bosan sepanjang bersama program ini walaupun telah masuk musim ketiga,” jelasnya lagi.

Tambah duta Astro Ceria ini lagi, dia tidak kisah seandainya dia lebih dikenali di kalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa kerana baginya kualiti kerja lebih penting berbanding populariti.

“Saya suka kanak-kanak. Lagipun saya buat program kanak-kanak, pastilah saya lebih dikenali kanak-kanak berbanding orang dewasa,” ujarnya.

Sungguhpun begitu, terdetik di hatinya, dia juga inginkan kerjayanya berkembang seperti mana insan seni yang lain.

Kesukaran mendapat watak yang dewasa salah satu sebab mengapa dia masih berada di dalam dunia kanak-kanak dan remaja, namun itu semua bukan penghalang buatnya untuk terus hidup dalam dunia seni.

Memang sudah hakikat bahawa wajahnya itu tidak berkembang seiring dengan peningkatan usianya.

TIDAK mahu isu dagu yang dianggapnya remeh-temeh ini mengganggu kerjaya seninya.

Bagi Zoey itu satu kelebihan buatnya kerana boleh menjadi remaja lebih lama berbanding orang lain.

“Kalau orang lain umur macam saya sudah kelihatan dewasa tetapi tidak saya, bayangkan semua drama yang saya lakonkan semua watak remaja, seronok memang seronok tetapi kedang-kala teringin juga watak yang berbeza.

“Saya sudah memilih bidang ini, mahu tidak mahu saya harus bekerja keras kalau tidak sudah lama saya tinggalkan dunia seni,” tuturnya.

Mulakan bisnes sendiriKecil-kecil cili api, itulah perumpamaan yang sesuai digunakan buat Zoey. Selain sibuk berlakon dan mengacara, Zoey tidak ketinggalan berusaha menambah duit poketnya dengan membuka perniagaan bersama abangnya.

Jelas anak keempat daripada lima beradik ini lagi, syarikat hiasan dalaman Calista Design yang dibuka kira-kira setahun yang lalu itu penting untuk masa depannya.

“Bayangkan kalau tiba-tiba rezeki dalam dunia seni tidak ada, saya tidaklah pening memikirkan mana mahu mencari wang kerana ada sumber kedua untuk mendatangkan rezeki. Apa yang penting hanya usaha,” ujarnya yang menjadikan Aznil Nawawi sebagai idolanya.

Katanya lagi, perjalanan hidup umpama roda, ada kala di bawah dan ada kalanya di atas, dan hidupnya sebagai insan seni masih jauh dan hanya waktu yang akan menentukan kejayaannya.

Powered by Kosmo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: