Gila Koleksi Adidas

11 May

JIMMY Shanley mula dikenali sejak program Trek Selebriti dan program itu sentiasa mendekatkan dirinya dengan selebriti terutama para bintang Akademi Fantasia.

Menyingkapkan hidupnya penuh dengan tugasan harian, dia kadangkala terpaksa mencuri waktu untuk makan malam bersama keluarga.

“Tak dapat bayangkan kalau saya sudah berkahwin. Saya perlu pandai membahagi masa kelak,” ketawa jejaka yang membantu urusan perniagaan keluarga, seorang hos, deejay pada waktu malam dan juga merancang untuk menerbitkan program televisyen sendiri.

Seakan tidak cukup waktu untuk hidupnya sehari-hari, Jimmy tetap memastikan tidurnya cukup lima jam sehari untuk tenaga. Habis kontraknya bersama radio Era pada bulan Jun ini, apabila ditanya sama ada jodoh masih bersama radio nombor satu itu, jawabnya: “Tunggu dan lihat.”

Rambut Rambut kena sihat dan kemas. Saya sukakan rambut gaya David Beckham. Tapi saya gemar berambut hitam. Sejarahnya, saya tidak pernah mewarnakan rambut dan tidak akan mewarnakannya. Rambut paling panjang yang pernah saya simpan adalah paras dada sekitar tahun lepas dan kemudian saya cukur untuk buat umrah.

Kenderaan Pergerakan saya mesti laju kerana saya perlu berada di 10-12 tempat dalam sehari. Jadi saya kena cepat tapi masih memandu dalam kelajuan 80 kilometer sejam. Dulu saya ambil kursus dalam bidang transportasi sebab mahu bekerja di syarikat minyak. Yang penting bagi saya adalah bawa kenderaan dengan mematuhi undang-undang.

Hijau Hijau itu menawan kerana ia warna dunia. Pokok dan sayuran berwarna hijau. Tapi sebenarnya saya suka warna biru. Dan tak lupa, hijau adalah warna logo radio Era.

Awan Sebut awan saya teringat kapal terbang. Awan itu indah dan saya sukakan warna awan ketika waktu senja. Ia warna yang menenangkan fikiran. Kalau saya dapat tengok matahari terbenam sewaktu dalam perjalanan ke pejabat Astro di Bukit Jalil, ia membuatkan saya gembira.

Selebriti Susah apabila sudah dikenali sebab ia melambatkan pergerakan. Kadangkala bila nak cepat, ada yang minta mahu ambil gambar. Tapi yang seronok apabila beratur, orang sudah kenal. Ia membuatkan saya tidak perlu menunggu lama untuk sesuatu tugasan. Menyenangkan kerja.

Jenama Saya sukakan jenama Adidas. Dua tahun sudah saya ditaja oleh Adidas. Kini saya memiliki 150 pasang kasut yang mana 130 pasang belum dipakai. Kebanyakannya saya beli sendiri. Dan saya juga ada lebih kurang 50 helai jaket Adidas. Ia sesuai dipakai dengan cara santai.

Powered by Kosmo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: