Peminat Cemburui Dayang

30 Apr

Oleh Elrafaei Sapi
ahmadelrafaei@hmetro.com.my

Rap

MENJADIKAN Anuar Zain antara idolanya, Marcel atau Marcellius Kirana Hamonangan Siahaan menilai kejayaan persembahan Minggu Setiausaha yang dijayakan tidak hanya bergantung kepada dirinya seorang.

Malah kemunculan bersama Dayang Nurfaizah dan Imran Ajmain dari Singapura serta pelawak Dee selaku pengacara menjadikan kombinasi mereka bertambah mantap dan berbaloi untuk ‘santapan’ tetamu.

Marcel turut menyampaikan lagu Pertama Kali, Selama Bumi Berputar, Jangan Pernah Berubah, Jelita, Denganmu, Jiwa Yang Hilang, Ohh… Child dan medley Aku Rindu, Ketika Kau Menyapa, Kau Bisa Aku Bisa, Firasat, Semusim dan Mendendam.

Dayang pula yang muncul sebelum Marcell sememangnya tidak menghampakan peminat dengan rangkaian lagu seperti Survival, medley lagu Hindi, Bole Chudiyan, Chaiyya Chayyia dan Kuch Kuch Hota Hai dan lagu hitnya sendiri, Cerita Cinta Dayang.

Menariknya, Dayang kemudian bergandingan bersama Marcell menerusi lagu Separate Love. Ternyata, paduan suara antara mereka membuatkan persembahan itu romantis hingga kelihatan peminat wanita cemburu melihat Marcell memeluk mesra Dayang sebaik persembahan berakhir.

Tidak hanya memfokus di pentas saja, Dayang juga mengambil kesempatan mendekati peminatnya dengan bertanya khabar dan memberi peluang kepada peminat untuk menyanyikan lagunya yang diminati.

“Secara keseluruhan saya berpuas hati dengan persembahan ini apatah lagi dapat menonton Marcell dan berduet bersamanya. Tiga artis bergabung dalam satu persembahan adalah acara yang cukup menarik dan saya sendiri mengharapkan matlamat acara ini tercapai.

“Bagi saya, acara bermatlamatkan amal ini harus diteruskan dan walaupun tidak dapat menghulurkan sumbangan yang banyak dalam membantu golongan tidak bernasib baik tetapi menerusi acara sebegini, ia menjadi peluang terbaik bagi saya untuk tampil membantu,” katanya.

Bagi Imran yang tampil dengan lagu popularnya, Seribu Tahun turut menganggap peluang mereka bertemu dalam persembahan kali ini umpama kombinasi yang tepat.

“Saya tentunya gembira apabila terbabit dalam persembahan ini dan ia peluang bagi saya untuk mempromosikan diri dan terus meraih perhatian peminat di negara ini,” katanya.

Selain pertaruhan tiga penyanyi itu, persembahan turut dimeriahkan dengan penampilan Dee yang seksi dengan kebaya biru dan usikan manjanya bersama tetamu menjadikan persembahan bertambah gamat dengan gelak tawa. Variasi persembahan juga tertumpu pada persembahan Imran yang tampil dengan lagu Seribu Tahun dan ketiga-tiga penyanyi ini berduet menyanyikan lagu penutup Keep On Smiling.

Powered by Harian Metro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: