Dafi, Mila Rapat

28 Jan

Oleh HARYATI KARIM


GADAFFI Ismail Sabri (Dafi)

WAJAH tampannya sangat ketara. Memiliki paras rupa yang bisa meruntun hati setiap gadis yang memandangnya, penyanyi yang lahir daripada program realiti popular, Akademi Fantasia musim kelima (AF5) Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail Sabri bagaimanapun mengakui dirinya masih lagi solo tanpa cinta di hati.

Namun, lumrah menjadi seorang figura terkenal, pasti ada saja cerita-cerita panas yang datang menjengah dirinya.

Seperti baru-baru ini ada sumber KOSMO! mengkhabarkan jejaka yang berusia 20 tahun ini semakin intim dengan rakan seperjuangannya sendiri. Gadis remaja yang dimaksudkan itu bukanlah Diana Danielle yang sering digandingkan dalam pelbagai acara sejak akhir-akhir ini.

Gadis yang dimaksudkan, siapa lagi kalau bukan juara AF5, Mila yang sebelum ini dikatakan menjalin cinta dengan Ebi yang juga salah seorang graduan AF5.

Khabarnya Mila sering melawat Dafi di rumahnya dan sering menghabiskan masa bersama. Dan “perhubungan” mereka kononnya pula direstui keluarga Dafi.

Dafi yang berkunjung ke KOSMO! minggu lalu, hanya tersenyum mendengar perkhabaran terbaru tentang dirinya itu.

ΐSaya tidak tahu macam mana kami boleh dikatakan bercinta. Memang saya akui, saya rapat dengannya, sesekali ada juga hubungi dia tetapi sekadar bertanya khabar sebagai seorang sahabat. Itu sahaja,῔ tutur Dafi.

Meneruskan hujahnya, beritahunya, ΐKalau kata dia datang ke rumah saya itu memang tidak betul, kerana dia belum pernah pun berkunjung ke rumah saya. Saya memang ada ajak dia dan rakan AF yang lain untuk datang ke rumah, tetapi tiada kesempatan kerana kesibukan masing-masing, kalau jumpa pun hanyalah di majlis-majlis yang kami hadiri.

ΐBuat masa sekarang ini sememangnya saya menumpukan sepenuh perhatian terhadap kerja, bukannya cinta. Tetapi walaupun saya tidak mencari cinta, saya juga tidak menolak jika ia (cinta) hadir dalam hidup saya.

DAFI akui rapat dengan Mila tetapi terhad sebagai sahabat sahaja.

Sudah lali dengan gosip

Semakin lama dia berada dalam dunia hiburan tanah air, semakin Dafi membiasakan dirinya dengan segala gosip yang dilemparkan terhadapnya. Setelah hampir setahun bergelar artis, tegas Dafi dia sudah lali dengan gosip-gosip terutama yang berkisar tentang cinta.

ΐJika dulu, kalau orang melontarkan apa-apa gosip dan komen-komen negatif tentang diri saya, saya akan sedih. Tetapi kini saya lebih matang dan apa yang penting saya lebih tahu kebenarannya daripada orang lain.

ΐPrinsip saya, kalau orang tidak suka apa yang kita lakukan, abaikan sahaja orang sebegitu. Sebab bukan semua orang suka dan bukan semua orang benci kita. Saya hanya lakukan kerja saya, itu sahaja,῔ tegas Dafi penuh yakin.

Jelas sekali, topik cinta tidak langsung menarik perhatiannya kerana penyanyi yang menjadikan Justin Timberlake sebagai idola ini lebih selesa apabila berbicara tentang kerjayanya yang semakin meningkat naik.

Sibuk jalani latihan berlakon

Difahamkan dia yang bakal bergelar pelakon filem tidak lama lagi, kini sedang sibuk menjalani latihan tarian sebagai persediaan untuk memastikan lakonan dalam filem sulungnya itu meninggalkan kesan kepada penonton.

Filem yang menggunakan tarian sebagai subjek utamanya dan dijangka memulakan penggambaran sekitar Mac turut menggandingkan Ebi dan Sharifah Amani.

ΐBukan senang nak berlakon. Saya tertarik dengan filem ini pun kerana wataknya tidak jauh berbeza dengan diri saya dan juga disebabkan jalan ceritanya yang menarik.

ΐFilem ini merupakan salah satu agenda penting dalam kerjaya saya tahun ini, pastinya saya akan cuba lakukan sebaik mungkin,῔ ujarnya lagi tanpa menyembunyikan perasaan teruja dirinya itu.

Tambah Dafi yang popular dengan lagu Bila Terasa Rindu ini, dia juga bakal muncul dengan single keduanya yang belum diketahui judulnya tidak lama lagi.

Memberitahu selain sibuk dengan kerjaya seninya, dia berazam untuk menamatkan pelajarannya yang tergendala di kolej swasta Lim Kok Wing dan dijangka tamat pada tahun hadapan.

Jejaka yang memiliki penampilan yang menarik ini meletakkan 2008 sebagi tahun untuknya melengkapkan diri. Selain ingin menamatkan pelajaran, memulakan kerjaya sebagai pelakon, dia juga ingin melihat albumnya siap sepenuhnya.

ΐRamai juga orang tertanya-tanya bila album akan keluar, tetapi pihak syarikat (KRU) ada strateginya yang tersendiri dan kemungkinan besar tahun ini peminat akan dapat memiliki album saya. Semuanya masih dalam proses,῔ katanya lagi dan berharap peminat sabar menunggu.

Bukan sahaja album dan filem, kerana tidak lama lagi peminat Dafi boleh memiliki novel hasil ideanya sendiri yang digarap oleh Mior Shahriman seorang penulis novel dan juga skrip.

ΐSaya hanya menyumbangkan sedikit idea, dan untuk menulis sebuah novel itu bukan bidang saya kerana untuk menjadi seorang penulis novel belum terlintas lagi di fikiran buat masa sekarang.῔ bicaranya yang bercita-cita untuk membuka studio sendiri dalam tempoh lima tahun lagi.

Powered by Kosmo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: